دنیای این روزای من...

مهمون حرفای دلم هستی ... واقعیت درونم رو اینجا مینویسم...برای عبور از اون کاملا آزادی... خوش اومدی رفیق.

دنیای این روزای من...

مهمون حرفای دلم هستی ... واقعیت درونم رو اینجا مینویسم...برای عبور از اون کاملا آزادی... خوش اومدی رفیق.

خرمی دولت من...

 

بی تو چه باشد گردش دوران
بند گرانی بر تن بی جان
در شب من بوی تو هر سوی روانه
از که بگیرم گل من از تو نشانه
از چه نباری بر سر کشتم
همچو کویری گشته بهشتم
خرمی دولت من از چه پریدی
بال و پر طاقت من از چه بریدی
ای تو شکفته در دل و جانم
صبر و خموشی من نتوانم
در شب من بوی تو هر سوی روانه
از که بگیرم گل من از تو نشانه
از چه نباری بر سر کشتم
همچو کویری گشته بهشتم
خرمی دولت من از چه پریدی
بال و پر طاقت من از چه بریدی.

 


های لایت ) لینک دانلود ترانه ی فوق العاده ی " در شب  "

با صدای استثنایی و خیلی خاص استاد شمس لنگرودی.



پ.ن) کتابهای شعر زیادی از این بزرگوار هست که حتما خوندین...

اما نمیدونستم خودشون هم میخونن... واقعا پراحساس و زیباست...

دانلودش کنین پیلیییز.



نظرات 9 + ارسال نظر
شنگین کلک پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:07 ب.ظ http://shang.blogsky.com

درود
وسپاس فراوان از لینک بسیار زیبا
من هم تا به حال نشنیده بودم

سلام
سپاس از حضور پرارزشتون جناب شنگ...
خیلی زیبا خوندن... کار خوبی کردین که دانلود کردین...

نابخشوده شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ق.ظ http://na-bakhshoode.blogfa.com

سلام

ممنون که تفسیر دیگری از شعر کردی.
واقعیت همینه
پس با این تفاصیل باید بگیم
خوش به حال دیوونه که همیشه خندونه.

سلام
البته ممنونم از شما واسه ی پست زیباتون.
بله ... از اون واقعیتهای دردناک.
بعععله دیوونه همیشه شاده... اما کی از دلش خبر داره رفیق؟

نابخشوده شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:47 ق.ظ http://na-bakhshoode.blogfa.com


این هم نشدیم (1)

________________________________________


ته دیگه طلایی رنگ خوشمزه هم نشدیم دو نفر سرمون دعوا کنند

شلغمم نشدیم یکی کوفتمون کنه خوب شه.....!!

ویرگول هم نشدیم هر کی بهمون رسید مکث کنه


قره قوروتم نشدیم دهن همه رو آب بندازیم

لاک پشتم نشدیم گشت ارشاد نتونه به لاکمون گیر بده

خربزه هم نشدیم هر کی می خورتمون پای لرزمون هم بشینه

موبایل هم نشدیم ، روزی هزار بار نگامون کنی

پایان نامه هم نشدیم ازمون دفاع کنن

دریاچه ارومیه هم نشدیم دورمون حلقه انسانی تشکیل بدن

آهنگ هم نشدیم ، دو نفر بهمون گوش کن

مانیتور هم نشدیم ازمون چشم بر ندارن......!!!!!

شریعتی صبح تا شب سیگار میکشید همه میگفتن: بابا از فکرشههه ، شریعتییییییی ، از روشنفکریشهههههه ، حالا میری مغازه کبریت واسه خونه بخری همه میگن سیگاری بدبخت ، شریعتی هم نشدیم لاقل هر کار میکنیم بگن این میفهمه چیکار میکنه

به استاد میگم استاد شما که 9 دادی حالا این یه نمره هم بده دیگههههههههه ، یک نگاه عاقل اندر دیوانه کرد دست گذاشته رو دوشم میگه برو درس بخون پسرم ، استادم نشدیم شخصیت کسی رو خورد کنیم

کیبورد هم نشدیم ملّت به بهانه تایپ یه دستی به سر و کلمون بکشن.....

کلاه هم نشدیم ملت رو سرگرم کنیم

ای خدااااااا! بختک هم نشدیم بیفتیم رو ملت

سلام
خیلـــــــــــــــــــــــی قشنگ بود...
ممنونم ازتون رفیق.

نابخشوده شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:33 ب.ظ http://na-bakhshoode.blogfa.com


سلام بر شما

خوشحالم که این پست را دوست داشتید
خودم هم خیلی خوشم آمد و میدونستم دوستان هم استقبال میکنند.
متاسفانه ما عادت کردیم هر چیزی را خودمام بشکنیم و تجربه کنیم
بی خبر از عواقبی که در پیش دارد.
همیشه میگیم بزرگترها بیشتر تجربه دارند
اما هیچوقت نخواستیم از تجربه اونها به رایگان استفاده کنیم
تازه گاهی هم با اهانت به اونها میگیم که امل هستند.
روزگار عوض شده
فکرتون قدیمیه.

سلام بزرگوار
بله ... البته اکثر پستهاتون خوندنی هستن... این رو راحت میشه از تعداد مخاطبهاتون فهمید... اما این پست رو خیلی دوست داشتم.

دقیقا...من به قدیمی خیلی زیاد احترام میذارم البته وظیفمه... اما چون پدر بزرگ و مادربزرگ ندارم... هر فرد مسنی پیدا میکنم کلی باهاش از گذشته میپرسم... اونقدر با علاقه که حسابی به وجد میارمشون...

نابخشوده شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 ب.ظ http://na-bakhshoode.blogfa.com


اما یه ضرب المثل دیگه هم هست که خیلی کاربرد داره
آدم عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه
و یا
آزموده را آزموند خطاست.

عرض ادب مجدد
اوهوووم... واقعععا...
اینا واسه منهم کاربرد دارن... هر دوشون... بخصوص اولیش...
چقدر حرف توی این چند کلمه نهفته ست بزرگوار!

کامیار دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ق.ظ http://kamyar22.javanblog.com

اپم
عجب زمانه ای، شیر ها پاکتی اند، پلنگ ها صورتی اند، قهرمانان دوپینگی اند و عشق ها ساعتی!

_حالم را به هم نزن، غم هایم به تازگی ته نشین شده است.

_خاطره جایی برای « رویا» باقی نگذاشت.

_دهانم پُر از حرف است، حیف با دهان پُر نباید سخن گفت.

_ آن قدر بی سواد بود که ستون های افقی و عمودی جدول به ریشش خندیدند.

_ آن هایی که با وعده دلخوشند , نباید از آینده بیمناک شوند.

_ اگر تمام گل های دنیا را هم به پایش بریزم باز هم کم است، چون پاهاش خیلی بو میده!

_ همیشه قبل از خودم شستم خبردار می شود.

_ لوازم آرایش به لوازم جادویی تغییر نام داد.

_کسی که از واقعیت ها بهره می گیرد رباخوار نیست.

_پرنده پس از فرار از قفس، از بهار نشان لیاقت گرفت.

_قلمی که مغز ندارد، حتما آبرویت را خواهد برد.

_ خودروها تکامل پیدا کرده اند؛ اما خیلی از آدم ها هنوز انسان نشده اند.

_ بعضی از خانم ها از ترس پیری پا به «سن» نمی گذارند.

_ هر وقت او را می بینم کمی مکث می کنم، مثل ویرگول.

_ شاید بهترین راه برای حفظ آثار باستانی، همچنان در زیر خاک بودن آن ها باشد.

_ تمام زندگی ام قسطی است، اما گوشم بدهکار نیست.

_ این روز ها به هرکی «بال و پر» بدهید «دُم» در می آورد.

_ برخی خانم ها، مانع تمرکز سرمایه همسرشان می شوند

_ تفاوت دید من و تو در نمره عینکمان است.

_ خوش به حال فقیر که یک حرف از غنی بیشتر دارد.

_خیلی سخت است هم روی قولت بایستی و هم زیر پا نگذاری اش.

_ بشقاب فقیر گرسنه تر از صاحبش است.

_سخنران خوب کسی است که بعد از سخنرانی با نوک پا از سالن خارج شود تا مخاطبان بیدار نشوند.

_ باز هم فراموش کردم فراموشش کنم.

_ بعضی ها راه راست را به سوی خود کج می کنند.

_ تنها لذتی که نمی توانی با دیگران قسمتش کنی , تنهایی است.

_ شاید کشمش همان انگور بازنشسته باشد.

_ بعضی از آدم ها درظلمات اندیشه خود غرق می شوند.

_ آن قدر دست روی دست گذاشت که پا روی دمش گذاشتند.

_ نشر اکاذیب یعنی ستایش مدیران نالایق.

_ اگر حرف مفت را می خریدند خیلی ها میلیاردر بودند.


_ خدایا، یارانه را از ما بگیر اما یار را نه.

_ شاید با « ارز » معذرت مشکل تورم حل شود.

سلام
ممنونم از کامنت زیباتون.
چشم حتما و با کمال میل.

یه سیب کال شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:52 ق.ظ http://www.1sib.blogsky.com

بهر دفع غم به کسی گر بری پناه. هم غم به جای ماندو هم آبرو رود. آن آبروی چو جوی بود رنج وغصه سنگ. سنگش به جای ماندو آبش زجو رود ...بهتره سکوت کنی ..

پدر بزرگ سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ب.ظ

دانلود نشد فرزند

سلام بزرگوار
چرا؟
الان دوباره انجام دادم... شد!

باشماق پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ب.ظ http://bashmagh.blogsky.com

هزار بار شده که استخوان در گلو تحمل کردم
نمیدونم کاری درست بوده و یا غلط
تحمل و اعصاب خردیش مال من بوده و لب خند زورکیش مال اونها

سلام
الان فکر میکنم تحمل انگار خوب نبوده...
فقط ما تحمل میکنیم و دیگران راحت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد